Er din webshop klar til Black Friday?

black_friday

Er du klar til Black Friday den 27. november? Black Friday afholdes hvert år fredagen efter thanksgiving i USA, og det er verdens største udsalgsdag. Som kunde er der mulighed for at spare masser af penge på tonsvis af mærker, og sikre sig julegaver til stærkt nedsatte priser. Og som sælger har du mulighed for at skabe opmærksomhed og øge salget i din webshop eller butik med gode tilbud.

Gør kunderne opmærksomme

Mange mennesker er på udgik efter gode tilbud på Black Friday, så fortæl allerede dine kunder nu, hvis du har tænkt dig at være en del af det. Gør opmærksom på, hvilke varer, de kan spare penge på, så de ved, at de kan gå til dig i stedet for din konkurrent. En del virksomheder gør det, at de opretter events på Facebook, hvor de så løbende fortæller deres kunder, hvad de kan se frem til. Jeg har f.eks. også oprettet et Facebookevent i forbindelse med Black Friday i min shop her.

Send en email af sted

Har du emails på dine kunder, så er Black Friday en god mulighed for at sende et nyhedsbrev af sted til dem med gode tilbud. Sørg for at vise billeder af produkterne og sæt links ind, så dine kunder kommer direkte fra mailen ind til produktet i din webshop. Du kan godt allerede sende en mail ud nu, hvor du teaser for det, men jeg vil også anbefale, at du sender en ud på selve dagen den 27. november.

Kø-tilbud

Det er normalt på Black Friday at lave kø-tilbud, hvor man i løbet af dagen slipper et bestemt antal varer løs til billige penge efter først til mølle-princippet. Udvælg nogle populære varer i din webshop, og lav kø-tilbud på dem i løbet af dagen. Husk at informere dine kunder om, på hvilket tidspunkt, de skal sidde klar 🙂

Har du tænkt dig at tilbyde rabat i din webshop på Black Friday?


Comments

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.