Frokost på en bakketop med fantastisk udsigt i Stockholm

Klockstapelsbakken fåfängen frokost stockholm
I søndags havde vi skønt sommervejr her i Stockholm, så Hans-Kristian og jeg tog derfor på udflugt. Vi havde hørt om en bakke med en god udsigt ud over Stockholm, så vi begav os ud for at finde den.

Først besteg vi Henriksdalsbjerget, og selv om det viste sig at være det falske sted, var udsigten heroppe fra også rigtig fin.

Café Fåfängan på Klockstapelsbakken

Efterfølgende fandt vi Klockstapelsbakken, som viste sig at være stedet, vi ledte efter. Heroppe var der en smuk udsigt ud over Stockholm og forlystelsesparken Gröna Lund. Og så bød stedet på Café Fåfängan, så vi besluttede os for at tage en velfortjent frokostpause.

Klockstapelsbakken fåfängen frokost stockholm

Vi fandt et hyggeligt spot i skyggen, hvor vi fik serveret en meget lækker frokost bestående af røget makrel og nye kartofler. Røget makrel er en af mine livretter, så jeg havde det som om, jeg var kommet i himlen.

Klockstapelsbakken fåfängen frokost stockholm røget makrel

Efter at vores maver var godt fyldte, tog vi en gåtur rundt på Södermalm. Da vi havde gået omkring 12 km. i alt, besluttede jeg, at vi begav os hjemad igen med bussen. Og søndagen blev herefter afsluttet med kortspil på badebroen, hvor vi bor 🙂