Anmeldelse af filmen American Hustle

Jeg har haft en skøn dag, der udover arbejde, har budt på svømning, yoga og massage, og så sluttede jeg lige dagen af med en hyggelig tur i biografen med min søde kollega, Nihal.

Vi var inde og se filmen “American Hustle”, der har en stjernespækket rolleliste med blandt andet Bradley Cooper, Jennifer Lawrence, Christian Bale  og Amy Adams, som alle levede op til deres ry.

sunset boulevard
Inden filmen fik vi en menu på Sunset Boulevard

“American Hustle” er baseret på virkelige hændelser fra 70’erne i USA, og handler om svindleren Irving Rosenfeld, der tjener penge ved at snyde folk sammen med hans elskerinde Sydney. En dag går de dog i FBI’s fælde, og deres eneste mulighed er at samarbejde med FBI om at fange andre svindlere, men det bliver ikke ligeså nemt og helt uden problemer som først antaget.

Skuespilspræstationerne var fænomenale, og især Jennifer Lawrence imponerede mig. Der er altså virkelig noget særligt over hende, og hun er et kæmpe talent. Jeg er virkelig vild med hende!

Jeg kan heller ikke lade være med at beundre Christian Bale, der er en af de skuespillere, der gør mest for at leve sig ind i sine roller, og han har gjort det igen! Til rollen som svindler i “American Hustle” tog han ikke mindre end 43 kilo på. Det er jo helt vildt, hvad han udsætter sin krop for, for at leve sig ind i sine roller. I “The Machinist” levede han af æbler og kaffe for at komme ned på 55 kilo, og i rollen som Batman, trænede han sin krop så ihærdigt, at han tog 45 kilo muskler på i løbet af et halvt år.

Jeg bukker mig i støvet for både skuespillerne og filmen, som jeg giver fem ud af seks stjerner. Jeg var virkelig godt underholdt under hele filmen.