Derfor skal du starte en blog som selvstændig

derfor skal du starte en blog som selvstændig

Som selvstændig har du mange bolde i luften. For ikke at tale om familielivet, der også skal hænge sammen. Jeg forstår derfor godt, hvis det kan virke uoverskueligt også at skulle blogge. Ikke desto minde anbefaler jeg dig at gå i gang alligevel. At have en blog som selvstændig er nemlig en fantastisk måde at brande din virksomhed på, og kan hjælpe dig til at leve af din passion.

Seks grunde til at have en blog som selvstændig

1. Billig markedsføring

At blogge er en billig måde at markedsføre dig selv på. Selvfølgelig koster det noget af din tid, men min erfaring er, at denne tid er virkelig godt givet ud. Dine blogindlæg er med til at brande dig og din virksomhed. Ved at have en blog kan folk finde dig på alle tider af døgnet, og det får dig til at fremstå mere tilgængelig

2. Giver dig ekspertstatus

Der er mange, der er bange for at dele ud af deres viden. Måske tænker du også, at der ikke er nogle, der vil betale dig for dit arbejde, hvis du giver tips og gode råd gratis på en blog. Men at blogge om din passion og dele viden inden for din niche er med til at give dig ekspertstatus. Det får dig til at fremstå som en, der ved, hvad hun taler om, og det er altså noget, der tiltrækker kunder.

3. Trafik til dit website

Du vil gerne sælge dig selv på din hjemmeside, få folk til at kontakte dig og købe af dig, men hvordan skal folk finde din hjemmeside? Du kan selvfølgelig bruge en masse penge på annoncering, men jeg foreslår, at du i stedet laver blogindlæg. Blogindlæg er med til at skaffe læsere til dit website. Det kan f.eks. være trafik fra Google, fordi du har blogget om et emne, som folk søger efter. Det kan også være trafik fra sociale medier, hvor du deler dine indlæg, eller fra dit nyhedsbrev, hvorfra du linker til dine indlæg.

4. Skab troværdighed

Alle kan komme og sige, at de kan finde ud af et eller andet, men det gælder om at vise, at du kan! En blog er med til at skabe troværdighed, fordi læserne for det første lærer dig bedre at kende. Og for det andet, fordi de ved at læse dine indlæg kan se, at du har styr på de ting, som du arbejder inden for.

5. Svar på spørgsmål

Får du mange af de samme spørgsmål igen og igen, når du taler med kunder eller potentielle kunder? Afklar nogle af disse ting på din blog. Svar på de spørgsmål, som dine kunder sidder med. På den måde hjælper du også andre, der sidder med disse spørgsmål. Hvis en læser, føler at du har hjulpet dem, er der meget større chance for, at de senere hen vil blive kunde hos dig.

6. Bliv klogere på din målgruppe

Når du har en blog, har du mulighed for at følge med i din blogs statistik. Her kan du blandt andet se, hvilke blogindlæg, der er de mest læste, hvilket giver dig input til, hvad folk er interesseret i. Du kan også se, hvor gamle dine læsere er, hvor de bor, og hvilke andre interesserer de har. Alt sammen brugbar viden, når du skal markedsføre dig selv og finde nye kunder.

Har du overvejet at starte en blog? Hvilke tanker har du gjort dig, og er der noget, der holder dig tilbage?

Kunne du tænke dig at komme i gang med at blogge, så se her, hvordan jeg kan hjælpe dig.

E-BOG: Blog dig til flere kunder




Lær, hvordan du kommer i gang med din egen virksomhedsblog, og blogger dig til flere kunder.

Tilmeld dig mit nyhedsbrev og få e-bogen tilsendt direkte til din indbakke.

Ved at tilmelde dig mit nyhedsbrev, accepterer du, at jeg må sende dig nyheder, mails med tips og gode råd, digitale gaver samt informationer om kurser, events og produkter. Du kan til enhver tid afmelde dig mit nyhedsbrev igen. Læs min cookie- og privatlivspolitik her.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.